A legjobbtesztek.hu számtalan órát tölt kutatással, hogy segítsen Önnek vásárlás során megtalálni a legjobb termékeket. Az itt található összes termék a csapatunk által, függetlenül kerül kiválasztásra. Amennyiben Ön a feltöltött tartalmainkban található linkeken keresztül vásárol, azáltal mi némi jutalékot kereshetünk, így támogatva munkánkat.

A legjobb elliptikus tréner 2022

Összességében legjobb
5.0 / 5

A 21 elérhető edzésmóddal rendelkező, és 4 fitnesz alkalmazással kompatibilis Tunturi C50 Performance kiváló edzéseket kínál minden edzettségi szinten. Ez a gép csendes, stabil és pontos ellenállás szabályzást is kínál.

Előnyök

  • Stabil, kiváló minőségű konstrukció
  • Nagyon magas maximális felhasználói súly – 135 kg
  • A 21 kg-os lendkerék csendes és sima mozgást biztosít minden ellenállási szinten
  • Kiváló programkínálat minden edzettségi szinthez, beleértve a pulzusmérő programokat is
  • Kompatibilis 4 fitnesz alkalmazással, beleértve a Zwift és a Kinomap appokat

Hátrányok

  • Drága
  • Túl egyszerű kialakítás ezért az árért
Második helyezett
4.8 / 5

A Capital Sports Helix Star MR egy stílusos, csúcskategóriás elliptikus az igényes felhasználók számára. Nagy terhelés mellett is stabil, a számos program és beállítás remek edzéseket kínál minden edzettségi szinthez.

Előnyök

  • Kiváló minőségű konstrukció modern dizájnnal
  • Nagy maximális felhasználói súly – 120 kg
  • A 21 kg-os lendkerék csendes és sima mozgást biztosít minden ellenállási szinten
  • Kiváló programkínálat minden edzettségi szinthez, beleértve a pulzusmérő programokat is
  • Kompatibilis a Kinomap fitnesz alkalmazással

Hátrányok

  • Drága
  • Sok helyet igényel
Legjobb érték
4.2 / 5

A Capital Sports Helix Track a második helyezettünk egyszerűbb és megfizethetőbb változata. Remek programkínálattal rendelkezik, de a rövidebb lépéshossz és a könnyebb lendkerék miatt jobb könnyű és mérsékelt edzésekhez.

Előnyök

  • Megfizethető
  • Nagy maximális felhasználói súly – 130 kg
  • A 18 kg-os lendkerék csendes és sima mozgást biztosít
  • Programok széles választéka minden edzettségi szinthez, beleértve a pulzusmérő programokat is
  • Kompatibilis a Kinomap fitnesz alkalmazással

Hátrányok

  • A 34 cm-es lépéshossz túl rövidnek tűnhet a magasabb felhasználók számára
  • Nem a legjobb választás intenzív edzésekhez a könnyebb lendkerék miatt
A legjobb középkategória
4.8 / 5

A HouseFit Motio 70 nagyon jó edzési minőséget biztosít az árához képest. Ha nincs szüksége alkalmazás kompatibilitásra vagy hasonló extrákra, a széles programkínálat és a megengedett nagy felhasználói súly kiváló előny.

Előnyök

  • Remek minőség és stabilitás
  • Nagyon magas maximális felhasználói súly – 150 kg
  • A 15 kg-os lendkerék sima mozgást biztosít
  • Programok széles választéka minden edzettségi szinthez, beleértve a pulzusmérő programokat is

Hátrányok

  • Nincsenek intelligens funkciók
  • Egyes felhasználók hiányzó vagy nem megfelelően illeszkedő alkatrészekre panaszkodtak
Legjobb olcsó
4.4 / 5

A nevén kívül semmi fejlett nincs a Klarfit Orbifitben, mivel funkcióválasztéka meglehetősen egyszerű. De egy egész jó, olcsó gép könnyű és alkalmi edzésekhez, és nem igényel sok tárhelyet.

Előnyök

  • Remek elliptikus tréner olcsón 
  • Gyors és egyszerű összeszerelés
  • Egy egyszerű edző számítógéppel van ellátva, amely minden alapvető edzési funkcióval rendelkezik
  • Nagyon kompakt és könnyen szállítható

Hátrányok

  • Nem elég stabil az élénkebb, erőteljesebb edzésekhez
  • Hangosabb, mint a drágább elliptikus trénerek
  • A maximális felhasználói súly 100 kg
  • Nem tartalmaz intelligens funkciókat vagy pulzusmérő programot
  • Rövid lépéshossz

Elliptikus tréner vásárlási útmutató

Elliptikus tréner vásárlási útmutató

Tudva, hogy az elliptikus trénerek milyen népszerűek, nehéz elhinni, hogy ezt a gépet csak az 1990-es években találták fel. Azonban az alacsony hatású, ízületbarát, egész testre kiterjedő edzések miatt, amelyet az elliptikusok kínálnak, gyorsan a kereskedelmi és az otthoni edzőtermek alapvető elemeivé váltak.

Alapvetően az elliptikus “cross-trainer” kifejezés egy olyan kardió gépet ír le, amelynek két platformja van a lábak elhelyezéséhez, és fogantyúk, amelyeket a karjainkkal kell megfogni. A klasszikus dizájn azonban számos fejlesztésen ment keresztül, és most már léteznek olyan elliptikus trénerek, amelyek mindenféle mozgást képesek utánozni a gyaloglástól vagy futástól a síelésig, mászásig vagy akár kerékpározásig.

Az elliptikus tréner előnyei

  • Az elliptikusokon végzett testmozgás nagyobb izomaktivitáshoz vezet a combizmok területén, mint a futópad vagy a szobakerékpár. Ha pedig az elliptikus trénere lejtős, akkor a farizmok is munkához láthatnak. 
  • Az elliptikus trénerek segítenek a mellkas, a hát, a bicepsz és a tricepsz edzésében. Ahogy tolja és húzza a fogantyúkat, az egész felsőtest részt vesz a mozgásban.
  • Az elliptikusok optimális megoldást jelentenek a rossz egyensúlyú emberek számára. Mivel a lába nem hagyja el a pedált, stabilabbnak érzi magát, mint a futópadon.
  • Az alacsony hatású mozgás gyengéd a térdhez és a hát alsó részéhez. Ezáltal az elliptikusok alkalmasak azok számára, akik nem használhatnak más kardió berendezéseket.

Az elliptikus trénerek típusai

Először is, az elliptikusoknak két típusa van: a manuális és az elektromos elliptikus trénerek.

  • A manuális elliptikusokat a mozgás táplálja, az ellenállásuk pedig tárcsával állítható be. Az ilyen gépeket bárhol elhelyezhetjük, ahol kényelmesebb, de gyakran kevesebb funkcióval rendelkeznek az elektromos modellekhez képest.
  • Az elektromos elliptikus trénerek működéséhez hálózati feszültség szükséges. Mindazonáltal hatalmas népszerűségre tettek szert, mivel az ellenállási szintek és egyéb mérőeszközök egyszerűen megváltoztathatók a konzolon lévő gombok megérintésével.

Ezen kívül pedig az elliptikusok felépítésükben is különböznek egymástól, főként a lendkerék helyzetétől függően.

  • Az ilyen gépeken végzett mozgás nagyon hasonlít a kocogáshoz vagy a gyalogláshoz. A hátsó hajtásos elliptikus trénerek több helyet foglalnak el és drágábbak; így kevésbé népszerűek otthoni használatra.
  • Az első hajtásos elliptikus trénerek esetén a lendkerék a gép elején, a pedálok előtt van. Az ilyen kialakítás kompaktabb (egyes modellek akár összecsukhatók is); így az elülső hajtású modellek gyakrabban megtalálhatók kis edzőtermekben vagy otthon. Mivel nagyobb a lejtőszöge, a mozgásminta gyakran hasonlít a mászásra.
  • Viszonylag új találmány a középhajtásos elliptikus tréner. Bár még csak most kezdenek egyre népszerűbbé válni, az egyik fő előnyük az, hogy megakadályozzák az előrehajolást, és segítenek az egyenes testtartás fenntartásában az edzés során.
  • Végül pedig számos innovatív elliptikus tréner létezik, amelyek az elliptikus egyes elemeit keverik a szobakerékpár, a fekvőkerékpár vagy a lépcsőmászó elemeivel. Ezeket gyakran hibrid vagy 2 az 1-ben elliptikus trénernek nevezik. Gyakran előfordul, hogy a hibridek kevesebb helyet foglalnak el, mint a szokásos elliptikusak, miközben hatékony egész testes edzést biztosítanak.
  • Az Air glider edzőgépek egyszerűbbek, de nagyon hasonlítanak az elliptikusokhoz. Egy air glider gépen a lábakat oda-vissza kell csúsztatni, az elliptikusokon végzett körkörös mozdulatokkal ellentétben.

Az elliptikus legfontosabb funkciói

Az elliptikus legfontosabb funkciói

Az elliptikus trénerek különféle kivitelezéseinek és funkcióinak széles választéka még a tapasztalt fitnesz rajongókat is összezavarhatja. Az ellipszis tréner vélemények ezen részre elmagyarázza, hogyan lehet gyorsan összehasonlítani a különböző modelleket, és megtalálni azt, amelyik a leginkább megfelel az edzési igényeinek.

Ellenállás

Az olcsóbb elliptikusok gyakran öv-ellenállással rendelkeznek, míg a drágábbak mágneses teret használnak. Ha a költségvetése lehetővé teszi, erősen javasoljuk, hogy válasszon egy mágneses ellenállással rendelkező modellt. Az ilyen gép csendesebb, a mozdulatok simábbak és természetesebbek.

Ezen kívül az ellenállásnak állíthatónak kell lennie, hogy az edzés intenzitása megfeleljen az edzettségi szintjének. Egyes modelleknél ez manuálisan, tárcsával lehetséges. Másoknál az ellenállás digitálisan vezérelhető a konzolról, ami kényelmesebb megoldás.

Méret

Az elliptikus trénerek hossza általában 120-200 cm között mozog. Bár érthető, ha szeretne helyet spórolni, a hosszabb gépek általában stabilabbak. Ez döntő fontosságú a nehezebb felhasználók vagy azok számára, akik nagy sebességgel edzenek. Ha a súlya 80 kg vagy több, válasszon legalább 140 cm hosszú elliptikus trénert. Ha nincs túl sok helye, a hibrid elliptikus trénerek kompaktabbak lehetnek, mint a hagyományos darabok, anélkül, hogy ezért feláldoznák a stabilitásukat.

Lendkerék súlya

Minél nehezebb a lendkerék, annál simább és halkabb lesz a gép teljesítménye. Ha valaha is edzett egy olcsó otthoni elliptikus tréneren, és meglepődött azon, hogy a mozdulatok mennyire rángatózónak tűntek az edzőteremben lévő fenevadhoz képest, akkor tudja, mire gondolunk.

A nehezebb lendkerék egyenletesebben forog, függetlenül attól, hogy melyik szintet választja. Az elülső hajtásos modellek esetében előfordulhat, hogy elég az 5 kg-os lendkerék, ha csak alkalmanként edz. Az elkötelezettebbeknek 7 kg-os vagy nehezebb lendkerékkel ellátott modellre lesz szükségük. A hátsó hajtásos elliptikus trénerek általában nehezebb lendkerékkel rendelkeznek, amelyek gyakran több, mint 20 kg-ot nyomnak.

Gép súlya 

A nehezebb elliptikusok jobb stabilitást biztosítanak az edzés során. Ezenkívül erősebb anyagokból is készülnek, mint például az acél. Ha van elég félretett pénze és állandó helye (a nehéz modellek kevésbé hordozhatók), válasszon egy jobb minőségű modellt, még akkor is, ha az nehezebb. Ezenkívül ügyeljen a lendkerék súlyára a gép súlyához képest, mivel egyes gyártók hajlamosak csalni. Ha az elliptikus tréner pihe könnyű, mégis masszív lendkerékkel rendelkezik, az gyanúra ad okot.

Lépéshossz

A specifikációkban feltüntetett lépéshosszúság azt a mozgástartományt jelenti, amelyet az adott elliptikus tréner biztosít.

Az olcsóbb gépen jellemzően rövidebb lépéshosszal rendelkeznek, 30-40 cm. Az ilyen gépek megfelelnek az alacsonyabb (160 cm alatti) emberek és a kezdők számára, akik valószínűleg könnyű vagy közepes intenzitással edzenek.

A drágább modellek lépéshossza 40-50 cm vagy több. Ezek jobban megfelelnek a magasabb felhasználók és azok számára, akik gyorsabban szeretnek edzeni.

Ha 160 cm-nél magasabb, akkor olyan modellt válasszon, amelynek lépéshossza legalább 40 cm. Az 50 cm-es vagy annál nagyobb lépéshossz alkalmas a magas felhasználók számára akkor is, ha intenzíven edzenek.

Pedálok és fogantyúk

A legjobb elliptikusok állítható lábpedálokkal és hosszú fogantyúkkal rendelkeznek, amelyek lehetővé teszik minden felhasználó számára, hogy a gépet a természetes mozgásmintájukhoz igazítsák. A szélesebb és hosszabb pedálok több lehetőséget kínálnak a lábak természetes elhelyezésére.

Ami a fogantyúkat illeti, a legtöbb elliptikus tréner két szettel rendelkezik. A biztonsági fogantyúk középen vannak elhelyezve, és nem mozognak. Segíthetnek azoknak, akik nagyobb stabilitást igényelnek, és ezek gyakran rendelkeznek pulzusérzékelőkkel a pulzusszám figyelésére.

A másik szettet mozgó fogantyúnak nevezik, mivel a felhasználó pedálokkal együtt mozgatja őket; ezeknek széles felülettel kell rendelkezniük. Ha a fogantyúk egy bizonyos szögben meg vannak döntve, edzés közben a kéz pozícióját is megváltoztathatja, így megmozgathatja a felsőtest különböző izmait, beleértve a mellkas izmait, a karokat, a vállakat és a hátat.

Maximális felhasználói súly

Ez a szám akkor is fontos, ha kicsi a testfelépítése, mivel a magasabb felhasználói súlyhatár egyben jobb szerkezeti minőséget is jelent. Egy kiváló elliptikus tréner maximális felhasználói súlya legalább 130 kg. Ha alacsonyabb, akkor a gép gyengébb felépítésű lehet, és kevésbé stabilnak érzi majd edzés közben (még akkor is, ha súlya a megadott határokon belül van).

Konzol

Az elliptikus konzoljai olyanok, mint a futópadokon. A képernyő általában mutatja az időt, a sebességet, a távolságot, a pulzust, és az elégetett kalóriák becsült mennyiségét. A gombok lehetővé teszik az ellenállás beállítását és a programok megváltoztatását.

A drágább elliptikus trénerek jobb konzolokkal rendelkeznek, amelyek nagyobbak, és általában háttérvilágítással is el vannak látva. Több adatot is szolgáltatnak, például a terhelést, amely wattban van kifejezve. Néhány modern modell színes érintőképernyővel rendelkezik. Bár nem elengedhetetlen, mi is előnyben részesítjük azokat a modelleket, amelyekben a konzol mellett palacktartó és telefon/tablet polc található.

Lejtés

Néhány csúcskategóriás elliptikus tréner állítható dőlésszöggel rendelkezik, és több edzési lehetőséget kínál. Ha magasabb szöget állít be, a nehézségi szint növekszik, és más izmokat is bevon a mozgásba. A lapos beállítás többnyire a hasizmokat és a vádlikat célozza meg. A megnövekedett lejtéssel a combizmok és a farizmok jobban bekapcsolódnak a mozgásba.

A lejtés kétféleképpen állítható be: automatikusan és manuálisan. Az automatikus beállítás nyilvánvalóan kényelmesebb, mivel a beállításhoz nem kell leszállnia a gépről.

Extra funkciók

Extra funkciók az elliptikus trénerek

Manapság az elliptikus trénerek jó néhány extra funkcióval rendelkezhetnek, hogy szórakoztatóbbá és élvezetesebbé tegyék az edzést. Például tartalmazhatnak pulzusszám-alapú edzésprogramokat vagy modern fitnesz alkalmazásokat.

Edzésprogramok

A legtöbb elliptikus gép manapság előre beprogramozott edzésekkel érkezik, amely automatikusan megváltoztatja az ellenállást az edzés során. Ezek sokrétűbbé tehetik az edzéseket. Azonban győződjön meg róla, hogy érti az egyes programok működését, és azok megfelelnek az edzés céljának. A véletlenszerűen kiválasztott edzésterhelések negatívan befolyásolhatják a profi sportolókat és a kezdőket egyaránt.

Ezért a fejlettebb kardio gépek is rendelkeznek pulzusmérő programokkal. Ezek automatikusan megváltoztatják az ellenállást (vagy felszólítják a sebesség beállítására), így segítenek a választott intenzitási zónában maradi.

Pulzusérzékelők

A pulzusszám monitorozása edzés közben segít gyorsabban elérni az edzési célokat, és szabályozni az edzésterhelést. Sok elliptikus tréner pulzusérzékelője a fogantyúiba van beépítve; ezek azonban kevésbé pontosak és korlátozzák a mozgását (minden alkalommal, amikor szeretné megnézni a pulzusát, meg kell ragadnia és egy darabig tartania kell a biztonsági fogantyúkat).

Ezért azt javasoljuk, hogy válasszon egy olyan modellt, amely támogatja a vezeték nélküli átvitelt. A kompatibilis pulzusmérő szalagot általában külön kell megvásárolni.

Kapcsolódás

A fejlettebb elliptikus trénerek gyakran támogatják a fitnesz alkalmazásokat is, amelyek lehetővé teszik a tevékenységek szintjének megfigyelését, a virtuális edzést vagy akár a valós útvonalak felfedezését a világ minden táján. Egyes modellek beépített vezeték nélküli kapcsolatot kínálnak, míg mások a Bluetooth kapcsolaton alapulnak.

Ne feledje, hogy a fejlettebb alkalmazások általában előfizetési díjat számítanak fel. Az edzés közbeni zenehallgatás egy olcsóbb formája a szórakozásnak, amely bizonyítottan javítja  az edzés minőségét. Fontolja meg a minőségi fülhallgató beszerzését, hogy motivált maradjon.

Garancia

Sok otthoni kardió gép csak 1-2 év garanciával rendelkezik, ami nem sok, figyelembe véve az árukat. Általában a hosszabb garancia nyilvánvalóan jobbat jelent, különösen, ha drágább modellt vásárol. Hogy biztos lehessen benne, hogy minőségi berendezést vásárol, érdemes ellenőrizni a gyártót és az ügyfelek visszajelzéseit arról, hogy a garanciát betartották-e. Néha az edző eszközök és gépek megsérülnek a szállítás során; így válasszon egy olyan tisztes eladót, akinek szilárd visszatérítési politikája van.

Az elliptikus összeszerelése és karbantartása

Rendelés előtt alaposan gondolja át, hogy hol fog állni az elliptikus tréner:

    • Az elliptikusokat meleg és száraz helyen kell tárolni, a nedvesség és a szennyeződés idővel károsíthatja az elektronikájukat. De kerülje a közvetlen napsugárzást is, mivel az befolyásolhatja a műanyag részek tartósságát.
  • Hagyjon 50-100 cm szabad területet minden oldalról, hogy korlátlanul tudjon mozogni edzés közben. Mivel az elliptikus mozgás azt jelenti, hogy a teste minden lépésnél felfelé fog mozogni, ne helyezze a gépet nagyon alacsony mennyezetű helyre.
  • Az elliptikus tréner túl nehéz lehet ahhoz, hogy teljesen egyedül fel tudja emelni; ezért segítségre lehet szüksége az összeszerelésnél, vagy amikor a dobozból veszi ki. A szükséges eszközök és utasítások rendszerint mellékelve vannak, és a folyamat körülbelül 1-2 órát vesz igénybe.
  • Mivel az elliptikus trénerek nehezek, károsíthatják a puhább padlót. Vannak speciális szőnyegek, amelyek alá helyezhetők, hogy megakadályozzák a sérüléseket és csillapítsák az edzés által keltett zajt.
  • Törölje le a gépet törülközővel minden edzés után, mivel az izzadságtól berozsdásodhatnak az egyes részei.
  • Az elliptikus trénerek egyszerű karbantartást igényelnek, hogy zökkenőmentesen működjenek. A tipikus feladatok közé tartozik a tisztítás, a kenés, a csavarok meghúzása és az elemek cseréje. A kézikönyv pontos ütemtervet tartalmaz az egyes feladatok végrehajtásának gyakoriságáról.
'Fel a tetejéhez' gomb